Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Validating Gamification Mechanics and Player Types in an E-learning Environment

verfasst von : Borja Gil, Iván Cantador, Andrzej Marczewski

Erschienen in: Design for Teaching and Learning in a Networked World

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

We present a preliminary user study in an e-learning environment aimed to adapt and validate generic mechanics and player types proposed in the gamification literature. We incorporate well-known gamification mechanics into a number learning activities, implemented them as functionalities of an e-learning system, and investigate the learning effectiveness of the proposed mechanics, as well as the relations between the mechanics and their assumed player types.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bartle, R.: Hearts, clubs, diamonds, spades: players who suit MUDs. J. MUD Res. 1(1), 19 (1996) Bartle, R.: Hearts, clubs, diamonds, spades: players who suit MUDs. J. MUD Res. 1(1), 19 (1996)
2.
Zurück zum Zitat Butler, C.: A framework for evaluating the effectiveness of gamification techniques by personality type. In: Nah, F.F.-H. (ed.) HCIB 2014. LNCS, vol. 8527, pp. 381–389. Springer, Heidelberg (2014)CrossRef Butler, C.: A framework for evaluating the effectiveness of gamification techniques by personality type. In: Nah, F.F.-H. (ed.) HCIB 2014. LNCS, vol. 8527, pp. 381–389. Springer, Heidelberg (2014)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Deterding, S., Sicart, M., Nacke, L., O’Hara, K., Dixon, D.: Gamification: using game-design elements in non-gaming contexts. In: CHI 2011 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp. 2425–2428 (2011) Deterding, S., Sicart, M., Nacke, L., O’Hara, K., Dixon, D.: Gamification: using game-design elements in non-gaming contexts. In: CHI 2011 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp. 2425–2428 (2011)
4.
Zurück zum Zitat Iosup, A., Epema, D.: An experience report on using gamification in technical higher education. In: Proceedings of the 45th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, pp. 27–32 (2014) Iosup, A., Epema, D.: An experience report on using gamification in technical higher education. In: Proceedings of the 45th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, pp. 27–32 (2014)
7.
Zurück zum Zitat Merino, B.: Gamification: A System to Improve Sustainability Efforts. MSc thesis. School of Computer Science, University of Manchester, UK (2013) Merino, B.: Gamification: A System to Improve Sustainability Efforts. MSc thesis. School of Computer Science, University of Manchester, UK (2013)
8.
Zurück zum Zitat Nicholson, S.: A User-centered theoretical framework for meaningful gamification. In: Proceedings of the 8th Games Learning and Society Conference (2012) Nicholson, S.: A User-centered theoretical framework for meaningful gamification. In: Proceedings of the 8th Games Learning and Society Conference (2012)
Metadaten
Titel
Validating Gamification Mechanics and Player Types in an E-learning Environment
verfasst von
Borja Gil
Iván Cantador
Andrzej Marczewski
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24258-3_61