Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Value Creation in Online Services

verfasst von : Prof. Dr. Volker G. Kuppelwieser, Merlin C. Simpson

Erschienen in: Service Value als Werttreiber

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In the transition from a

goods-dominated logic (GDL)

to a

service-dominant logic (SDL)

considerable discussion has been emerged as to the (co-)creation of value, e.g., Grönroos (2008); Grönroos/Voima (2013); Lusch/Vargo (2006); Möller (2008); Vargo/Lusch (2008a). In a service-dominant perspective, services are understood as “processes” (Vargo/Lusch 2004a). This view has inherent shifts from the traditional product orientation view as to how value is determined and created. Vargo and Lusch (2004a) assert the consumer to be a co-creator, co-producer of service and “… always a co-creator of value” (Vargo/Lusch 2008a, p. 2). The consumer is thus rather an operant resource than an operand resource. More specifically, the consumer’s role shifts from a passive one, i.e. a resource which requires action to create benefit, to an active service input, i.e. a resource that can act on or in concert with other resources to create value (Vargo/Lusch 2008b).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Value Creation in Online Services
verfasst von
Prof. Dr. Volker G. Kuppelwieser
Merlin C. Simpson
Copyright-Jahr
2014
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-02140-5_20