Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

26.11.2019 | Ausgabe 3-4/2019

Marketing Letters 3-4/2019

Value instantiation: how to overcome the value conflict in promoting luxury brands with CSR initiatives

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 3-4/2019
Autoren:
Ji Kyung Park, Carlos J. Torelli, Alokparna (Sonia) Basu Monga, Deborah Roedder John
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

When luxury brands (exuding self-enhancement values) incorporate CSR (eliciting self-transcendence values) in their brand platform, they are blending opposing values into their marketing strategies, often resulting in negative responses from consumers. This research provides a solution to this problem—“value instantiation,” which encourages people to generate reasons for a value and to pursue it via a concrete example. We introduce the following two approaches for instantiating self-transcendence values in the context of self-enhancement value pursuit: (1) exposing consumers to philanthropic activities of self-enhancement-driven celebrities (study 1) and (2) encouraging consumers to visualize themselves engaging in philanthropic activities while pursuing self-enhancement values (study 2). We show that such value instantiation, which promotes the integration of the values, reduces unfavorable responses to a luxury brand’s product promoted with CSR appeals, particularly among the core consumers of luxury brands, who are self-enhancement driven, and thus would respond to the CSR appeals most negatively.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3-4/2019

Marketing Letters 3-4/2019 Zur Ausgabe