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Erschienen in: Auto Tech Review 2/2013

01.02.2013 | Cover Story

Variable Compression Ratio for Gasoline Engines

verfasst von: Dipl.-Ing. Rolf Weinowski, Dr.-Ing. Karsten Wittek, Dipl.-Ing. Carsten Dieterich, Dr.-Ing. Jörg Seibel

Erschienen in: Auto Tech Review | Ausgabe 2/2013

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Excerpt

Downsizing in combination with turbocharging enables sustainable CO2 emission reduction. In order to mitigate knock at higher engine loads, the compression ratio has to be diminished with increasing boost pressure levels. To alleviate disadvantages of reduced efficiency at part load, FEV developed a two-stage variable compression ratio mechanism. …

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Literatur
[1]
Zurück zum Zitat Pischinger, S.; Wittek, K.; Tiemann, C.: Zweistufiges variables Verdichtungsverhältnis durch exzentrische Kolbenbolzenlagerung. In: MTZ 70 (2009), No. 2, pp. 128–136 Pischinger, S.; Wittek, K.; Tiemann, C.: Zweistufiges variables Verdichtungsverhältnis durch exzentrische Kolbenbolzenlagerung. In: MTZ 70 (2009), No. 2, pp. 128–136
[2]
Zurück zum Zitat Wittek, K.; Tiemann, C.; Pischinger, S.: Two-stage variable compression ratio with eccentric piston pin and exploitation of cranktrain forces. SAE 09PFL-0468 Wittek, K.; Tiemann, C.; Pischinger, S.: Two-stage variable compression ratio with eccentric piston pin and exploitation of cranktrain forces. SAE 09PFL-0468
[3]
Zurück zum Zitat Schwaderlapp, M.; Pischinger, S.; Yapici, K.I.; Habermann, K.; Bollig, C.; Variable Verdichtung — eine konstruktive Lösung für Downsizing-Konzepte. 10. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik, 2001 Schwaderlapp, M.; Pischinger, S.; Yapici, K.I.; Habermann, K.; Bollig, C.; Variable Verdichtung — eine konstruktive Lösung für Downsizing-Konzepte. 10. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik, 2001
[4]
Zurück zum Zitat Schwaderlapp, M.; Adomeit, P.; Kolbeck, A.; Thewes, M.: Ethanol und sein Potenzial für Downsizing-Motorenkonzepte. In: MTZ 73 (2012), No. 2, pp. 120’125 Schwaderlapp, M.; Adomeit, P.; Kolbeck, A.; Thewes, M.: Ethanol und sein Potenzial für Downsizing-Motorenkonzepte. In: MTZ 73 (2012), No. 2, pp. 120’125
Metadaten
Titel
Variable Compression Ratio for Gasoline Engines
verfasst von
Dipl.-Ing. Rolf Weinowski
Dr.-Ing. Karsten Wittek
Dipl.-Ing. Carsten Dieterich
Dr.-Ing. Jörg Seibel
Publikationsdatum
01.02.2013
Verlag
Springer India
Erschienen in
Auto Tech Review / Ausgabe 2/2013
Print ISSN: 2250-3390
Elektronische ISSN: 2347-9434
DOI
https://doi.org/10.1365/s40112-013-0230-1

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