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2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Verkehrsemissionsgesetzgebungen in der Europäischen Union sowie in Industrienationen und Schwellenländern

verfasst von: Hans Nuglisch, Thomas Maier, Sandra Müller

Erschienen in: Zukünftige Kraftstoffe

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

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Zusammenfassung

Dieser Beitrag orientiert sich an dem Continental Emission Booklet „Worldwide Emission Standards and Related Regulations“.
Fußnoten
1
GWP: Greenhouse Warming Potential.
 
3
UNECE: The United Nations Economic Commission for Europe.
 
4
GRPE: Working Party on Pollution and Energy.
 
5
WP.29: World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations, permanent UNECE working party.
 
6
GTR: Global Technical Regulation.
 
15
PEMS: Portable Emission Measurement Systems.
 
25
REESS: Wiederaufladbares Speichersystem für elektrische Energie (Rechargeable electric energy storage system).
 
26
ATCT: Ambient Temperature Correction Test.
 
27
OVC-HEV: Off-vehicle charging hybrid electric vehicle.
 
32
EPA: Environmental Protection Agency.
 
33
CAFE: Corporate Average Fuel Economy.
 
34
NHTSA: National Highway Traffic Safety Administration.
 
35
CARB : California Air Ressources Board.
 
36
N2O: maximal 10 mg/mi, CH4 maximal 30 mg/mi.
 
37
CO2 Äquivalent für N2O = 98, für CH4 = 25.
 
38
LEV: Low Emission Vehicle, The LEV III will be phased in over the 2015 through 2025 model years, the regulations include new criteria pollutant emission standards and new greenhouse gas standards.
 
39
Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New York, New Jersey, Oregon, Rhode Island, and Vermont.
 
40
EPA/NHTSA: Vehicle Greenhouse Gas Emission Standards and Corporate Average Fuel Economy StandardsCARB: The LEV III greenhouse gas emission requirements.
 
Metadaten
Titel
Verkehrsemissionsgesetzgebungen in der Europäischen Union sowie in Industrienationen und Schwellenländern
verfasst von
Hans Nuglisch
Thomas Maier
Sandra Müller
Copyright-Jahr
2019
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-58006-6_1

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