Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Waste and Value-Added

verfasst von : Marc Helmold

Erschienen in: Lean Management and Kaizen

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Added value can be defined as products, services, processes, and activities, which generate a certain value to the organization and enterprise. Value-added must be regarded from the customer viewpoint and is everything for which the customer is willing to pay for. It is important that value-added is recognized and perceived as value by the client. Many studies have shown that we only add value to a product for less than 5–15 percent of the time; the rest of the time is wasted (Helmold and Terry 2016a, b). The opposite is non-adding value or waste as shown in Fig. 4.1. Waste (Japanese: muda, 無駄) is anything which adds cost or time without adding any value, or any activity which does not satisfy any of the above conditions of value-added is a waste or a non-value-adding activity in a process. The focus in operations management must therefore be in eliminating such activities like waiting time or rework (Ohno 1990; Liker 2004). Enterprise must target value-added process and eliminate or reduce waste, whereby waste can be visible (obvious) or invisible (hidden) as shown in Fig. 4.2.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Helmold, M. (2014a). Erfahrungen aus der Bahnindustrie. Lieferantenmanagement in China. Beschaffung aktuell. 03/2014, 22–25. Helmold, M. (2014a). Erfahrungen aus der Bahnindustrie. Lieferantenmanagement in China. Beschaffung aktuell. 03/2014, 22–25.
Zurück zum Zitat Helmold, M. (2014b). Establishing a best-practice model of supplier relationship management (SRM) in multinational companies in the European transportation industry. Berlin: Wissenschaftlicher Verlag. Helmold, M. (2014b). Establishing a best-practice model of supplier relationship management (SRM) in multinational companies in the European transportation industry. Berlin: Wissenschaftlicher Verlag.
Zurück zum Zitat Helmold, M., & Terry, B. (2016a). Lieferantenmanagement 2030. In Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit durch wertfokussierte Lieferantenbeziehungen. Wiesbaden: Springer Verlag. Helmold, M., & Terry, B. (2016a). Lieferantenmanagement 2030. In Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit durch wertfokussierte Lieferantenbeziehungen. Wiesbaden: Springer Verlag.
Zurück zum Zitat Helmold, M., & Terry, B. (2016b). Global sourcing and supply management excellence in China. Singapore: Springer. Helmold, M., & Terry, B. (2016b). Global sourcing and supply management excellence in China. Singapore: Springer.
Zurück zum Zitat Liker, J. K. (2004). The Toyota way. Madison: McGraw-Hill. Liker, J. K. (2004). The Toyota way. Madison: McGraw-Hill.
Metadaten
Titel
Waste and Value-Added
verfasst von
Marc Helmold
Copyright-Jahr
2020
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-46981-8_4