Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2013 | Ausgabe 4/2013

Information Systems Frontiers 4/2013

Web 2.0 Recommendation service by multi-collaborative filtering trust network algorithm

Zeitschrift:
Information Systems Frontiers > Ausgabe 4/2013
Autoren:
Chen Wei, Richard Khoury, Simon Fong

Abstract

Recommendation Services (RS) are an essential part of online marketing campaigns. They make it possible to automatically suggest advertisements and promotions that fit the interests of individual users. Social networking websites, and the Web 2.0 in general, offer a collaborative online platform where users socialize, interact and discuss topics of interest with each other. These websites have created an abundance of information about users and their interests. The computational challenge however is to analyze and filter this information in order to generate useful recommendations for each user. Collaborative Filtering (CF) is a recommendation service technique that collects information from a user’s preferences and from trusted peer users in order to infer a new targeted suggestion. CF and its variants have been studied extensively in the literature on online recommending, marketing and advertising systems. However, most of the work done was based on Web 1.0, where all the information necessary for the computations is assumed to always be completely available. By contrast, in the distributed environment of Web 2.0, such as in current social networks, the required information may be either incomplete or scattered over different sources. In this paper, we propose the Multi-Collaborative Filtering Trust Network algorithm, an improved version of the CF algorithm designed to work on the Web 2.0 platform. Our simulation experiments show that the new algorithm yields a clear improvement in prediction accuracy compared to the original CF algorithm.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2013

Information Systems Frontiers 4/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise