Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.10.2011 | Research Paper | Ausgabe 5/2011

Journal of Happiness Studies 5/2011

Well-Being and Trust in the Workplace

Zeitschrift:
Journal of Happiness Studies > Ausgabe 5/2011
Autoren:
John F. Helliwell, Haifang Huang

Abstract

This paper uses life satisfaction regressions based on three surveys in two countries (Canada and the United States) to estimate the relative values of financial and non-financial job characteristics. The well-being results show strikingly large values for non-financial job characteristics, especially workplace trust and other measures of the quality of social capital in workplaces. For example, an increase of trust in management that is about one tenth of the scale has a value in terms of life satisfaction equivalent to an increase of more than 30% in monetary income. We find that these values differ significantly by gender and by union status. We consider the reasons for such large values, and explore their implications for employers, employees, and policy-makers.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2011

Journal of Happiness Studies 5/2011 Zur Ausgabe