Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | State-of-the-Art | Ausgabe 3/2015

Management Review Quarterly 3/2015

What customer information should companies use for customer relationship management? Practical insights from empirical research

Zeitschrift:
Management Review Quarterly > Ausgabe 3/2015
Autoren:
Kerstin Reimer, Jan U. Becker

Abstract

For the past decade, customer relationship management (CRM) has been one of the priorities in marketing research and practice. Hence, many companies have invested heavily in CRM systems that, unfortunately, did not meet their expectations. Because such shortcomings may have resulted from unrealistic expectations as well as inappropriate data input, this study provides insights into what companies may expect from CRM and what data they should use. Across the phases of the CRM process, the authors show which CRM objectives have been considered and which customer data have proven to be applicable in the empirical CRM literature. The results indicate that despite differences with respect to influence, a variety of customer data can be used to analyze CRM objectives throughout the entire customer life cycle. Overall, the study provides researchers with a comprehensive review of the empirical research on CRM and offers practitioners insights on the scope of CRM analyses and the applicability of customer data for CRM.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

    Bildnachweise