Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2009 | Original Empirical Research | Ausgabe 4/2009

Journal of the Academy of Marketing Science 4/2009

What makes strategy making across the sales-marketing interface more successful?

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 4/2009
Autoren:
Avinash Malshe, Ravipreet S. Sohi

Abstract

Extant research on marketing strategy making (MSM) lacks process-based theoretical frameworks that elucidate how marketing strategies are made when sales and marketing functions are involved in the process. Using a grounded theory approach and data collected from (a) 58 depth interviews with sales and marketing professionals and (b) a focus group with 11 marketing professionals, we propose that MSM within the sales-marketing interface is a three-stage, multifaceted process that consists of Groundwork, Transfer and Follow-up stages. Our process-based model explicates the specific activities at each stage that are needed to develop and execute marketing strategies successfully, the sequence in which these activities may unfold, and the role sales and marketing functions may play in the entire process. Managerially, this paper highlights that successful strategy creation and execution requires marketing and sales functions to be equally invested in the entire process.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2009

Journal of the Academy of Marketing Science 4/2009Zur Ausgabe

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für Web-Exzellenz im Online-Handel

Erfolgsbeispiele für erfolgreiche Online-Unternehmen gibt es viele. Best Practices für Web-Exzellenz ergeben sich aus der bestmöglichen Umsetzung der Erfolgsfaktoren, die sie auf der anderen Seite aber auch maßgeblich mit bestimmt haben. Lesen Sie hier, was Sie von den Unternehmen lernen können, die zu Recht als "exzellent" bezeichnet werden können.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise