Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

What Was Brand Equity Anyway, and How Did They Measure It?

verfasst von : Daniil Muravskii, Olga Alkanova, Maria Smirnova

Erschienen in: Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

By reviewing the most influential works of the last decade, where the concept of brand equity was applied we discuss the different conceptualizations and measures of the construct used by scholars. We return to Feldwick’s 1996 brand equity classification in order to integrate existing research into a single brand equity framework. As a result a systematic view on the brand equity conceptualization is argued, a new approach is introduced as to how brand equity measures should be chosen and insights are presented regarding where brand equity research should go in the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
What Was Brand Equity Anyway, and How Did They Measure It?
verfasst von
Daniil Muravskii
Olga Alkanova
Maria Smirnova
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24184-5_82