Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

13.01.2015 | Ausgabe 1/2016

Journal of Business Ethics 1/2016

When do Firms Invest in Corporate Social Responsibility? A Real Option Framework

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 1/2016
Autoren:
Danny Cassimon, Peter-Jan Engelen, Luc Van Liedekerke

Abstract

In this paper, the process for firms to decide whether or not to invest in corporate social responsibility is treated from a real option perspective. We extend the Husted (J Bus Ethics 60:175–183, 2005) framework with an important extra parameter that allows us to understand the timing of CSR investment and explain why some companies drag their feet over CSR investments. Our model explicitly allows for the impact of the opportunity cost of delaying the CSR investment decision, providing firms with tools to determine the optimal moment of exercising the CSR investment option. We illustrate our timing model through a case study and analyze governmental support strategies for CSR from a real options perspective.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2016

Journal of Business Ethics 1/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise