Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Research Article | Ausgabe 1/2015

Customer Needs and Solutions 1/2015

Which Modeling Scholars Get Promoted, and How Fast?

Zeitschrift:
Customer Needs and Solutions > Ausgabe 1/2015
Autoren:
César Zamudio, Meg Meng

Abstract

The future of quantitative marketing is defined by its research output as much as by the researchers who produce it. Yet, little is known about the determinants of promotion and time to promotion among quantitative marketing scholars (or “modelers”) as well as whether their early signals of attractiveness in the job market are indicative of future success. In this article, we shed light on these issues by investigating the roles that research productivity, departmental characteristics, demographics, and coauthorship play in determining promotion and time to promotion from assistant to associate professor. We find that early signals of attractiveness do not play an important role in determining modelers’ promotion and time to promotion. Research productivity does, and its effect is moderated by whether modelers are employed in departments that offer Ph.D. programs. We also find that membership in various coauthorship social networks, or “communities”, is a robust predictor of promotion and time to promotion.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Customer Needs and Solutions 1/2015 Zur Ausgabe