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2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

Why the Future Belongs to Narratively Competent Organizations

verfasst von : Christine Erlach, Michael Müller

Erschienen in: Narrative Organizations

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

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Abstract

A narratively competent organization knows the stories that are being told about it and acknowledges the significance of narrative structures for its identity, sense of meaning, values, knowledge, and forms of communication. Narratively competent organizations thus achieve a state of resonance with themselves and their environment. This is the prerequisite for becoming an agile, transformative, and sustainable organization.

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Literatur
Zurück zum Zitat Fink, F., & Moeller, M. (2018). Purpose Driven Organizations. Sinn – Selbstorganisation – Agilität. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.CrossRef Fink, F., & Moeller, M. (2018). Purpose Driven Organizations. Sinn – Selbstorganisation – Agilität. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.CrossRef
Zurück zum Zitat Müller, M. (2014). Storytelling. Die Kraft des Erzählens für die Unternehmenskommunikation nutzen. Berlin: SCM. Müller, M. (2014). Storytelling. Die Kraft des Erzählens für die Unternehmenskommunikation nutzen. Berlin: SCM.
Zurück zum Zitat Rosa, H. (2016). Resonanz. Eine Soziologie der Weltbeziehung. Frankfurt/Main: Suhrkamp. Rosa, H. (2016). Resonanz. Eine Soziologie der Weltbeziehung. Frankfurt/Main: Suhrkamp.
Zurück zum Zitat Sammer, P. (2014). Storytelling. Die Zukunft von PR und Marketing. Köln: O’Reilly. Sammer, P. (2014). Storytelling. Die Zukunft von PR und Marketing. Köln: O’Reilly.
Zurück zum Zitat Thier, K. (2018). Storytelling in organizations: A narrative approach to change, brand, project and knowledge management (Management for professionals). Heidelberg: Springer.CrossRef Thier, K. (2018). Storytelling in organizations: A narrative approach to change, brand, project and knowledge management (Management for professionals). Heidelberg: Springer.CrossRef
Metadaten
Titel
Why the Future Belongs to Narratively Competent Organizations
verfasst von
Christine Erlach
Michael Müller
Copyright-Jahr
2020
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-61421-1_4