Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 1/2015

Journal of Business Ethics 1/2015

Will You Purchase Environmentally Friendly Products? Using Prediction Requests to Increase Choice of Sustainable Products

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 1/2015
Autoren:
H. Onur Bodur, Kimberly M. Duval, Bianca Grohmann

Abstract

Research shows that commitment-based interventions are among the most effective strategies to encourage pro-environmental behaviors, but methods to elicit commitments from a large number of individuals (i.e., door-to-door or phone campaigns) are often costly and unrealistic. Predictions requests—a commitment-type strategy—are an effective mass-communication strategy and have the potential to influence pro-environmental behavior among large audiences. This research is the first to demonstrate that prediction requests in a consumer behavior context influence preference for environmentally friendly products. In addition, this research examines the role of individual and contextual factors in influencing the efficacy of prediction requests. Study 1 shows that exposure to an advertisement with a prediction request leads to increased preferences for environmentally sustainable (vs. traditional) household cleaning products, compared to a control advertisement, and that this effect is greater when the prediction request is paired with an audience cue (vs. prediction request only). Study 2 indicates that the effect of prediction requests on preference for sustainable products is greater for individuals with interdependent (vs. independent) self-construal. Substantive implications and directions for future research are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Journal of Business Ethics 1/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise