Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Word of Mouse: Exploring Cross-National Opinion Leadership on the Web

verfasst von : Charles M. Hermans, Kevin J. Shanahan, Diana Haytko

Erschienen in: Marketing, Technology and Customer Commitment in the New Economy

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Past literature has identified opinion leaders as “individuals who acted as information brokers intervening between mass media sources and the opinions and choices of the population” (Feick & Price, 1987). Opinion leaders are considered important to marketers for the body of knowledge they possess (Asseal, 1984), for the information they transmit to others (Hawkins, 1983), and for their ability to influence transactions (Rogers, 1983). Cafferky (1996) suggests the primary influencer in word-of-mouth communications is the opinion leader. Opinion leaders include such people as market mavens (Cafferky 1996). However, while market mavens have a general marketplace knowledge or expertise, the influence of opinion leaders derives from product specific knowledge or expertise (Feick and Price (1987). Therefore, we would expect that Internet opinion leaders would report high levels of knowledge related to buying products on the Internet. In fact, Kwak, Fox and Zinkhan (2002) suggest opinion leadership is the most important personality variable for predicting Internet purchasing behavior.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Word of Mouse: Exploring Cross-National Opinion Leadership on the Web
verfasst von
Charles M. Hermans
Kevin J. Shanahan
Diana Haytko
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11779-9_64