Skip to main content
main-content

Word-of-Mouth-Marketing

Aus der Redaktion

30.01.2019 | Kundenakquise | Im Fokus | Onlineartikel

Mit Empfehlungsmarketing Neukunden gewinnen

Auch im Zeitalter der Digitalisierung ist das Empfehlungsmarketing der Königsweg zur Neukundengewinnung. Die Voraussetzung: Die Empfehlungsfrage ist fester Bestandteil des Kundenkontakts und wird aktiv genutzt, um Neukunden zu akquirieren.

07.12.2018 | Word-of-Mouth-Marketing | Im Fokus | Onlineartikel

Auf der Distributionswelle schwimmen

Gutes Storytelling und hochwertiger Content sind nutzlos, wenn die Aufmerksamkeit der Zielgruppe ausbleibt. Buzz-Marketing, die digitale Mund-zu-Mund-Propaganda, verspricht effektive Abhilfe.

15.10.2018 | Marketingkommunikation | Im Fokus | Onlineartikel

Was Testimonials bewirken können

Testimonials können Werbebotschaften besonders glaubhaft transportieren und dadurch den Markenerfolg entscheidend fördern. Neben Prominenten eignen sich dazu auch Influencer oder die eigenen Mitarbeiter. 

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

15.02.2019 | Research Article

Management of Control Impacts Based on Maximizing the Spread of Influence

The choice of fulcrums for control of socio-economic systems represented by directed weighted signed graphs is a topic of current interest. This article proposes a new method for identifying nodes of impact and influential nodes, which will …

21.01.2019

How can social commerce be boosted? The impact of consumer behaviors on the information dissemination mechanism in a social commerce network

This paper investigates how various consumer behaviors influence sales volume in social commerce through information dissemination. We use a modified SIR dynamic model to study these effects and how they vary under different maximum message …

14.12.2018 | Original Paper | Ausgabe 3/2019

Predicting customer quality in e-commerce social networks: a machine learning approach

The digital transformation of companies is having a major impact on all business areas, especially marketing, where audiences are most volatile and loyalty is at its scarcest. Many large retail brands try to keep their client base interested by …

27.11.2018 | Research Article

Understanding the mechanism of social tie in the propagation process of social network with communication channel

The propagation of information in online social networks plays a critical role in modern life, and thus has been studied broadly. Researchers have proposed a series of propagation models, generally, which use a single transition probability or …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Transparency of Big Data, Data Harvesting and Digital Twins

Computer storage and cloud computing has become more powerful with multiple algorithms running complex data analysis looking at intelligence trends, user behaviour, profiling and ways to make use of these outputs. Added with the artificial …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Subsistence Entrepreneurship: The Role of Collaborative Innovation, Sustainability and Social Goals

The goal of this chapter is to discuss the role of subsistence entrepreneurship in the society. Increasingly both business and government are focusing at low-income consumers and the role they play in the innovation process. This has meant greater …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Gesamtergebnis und Leitsätze

Im Folgenden wird die Quintessenz der vorliegenden Arbeit in einem Gesamtergebnis zusammengefasst, in dessen Anschluss die Kernaussagen der Arbeit in Leitsätzen formuliert werden.

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Grundlagen

Um den Untersuchungsgegenstand des Influencer-Marketings erfassen und in dieser Arbeit entwickelte Lösungsansätze nachvollziehen zu können, sind einige begriffliche Erläuterungen ebenso erforderlich wie Darstellungen des Anwendungsumfelds des …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

Bücher

    Bildnachweise