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Word-of-Mouth-Marketing

Aus der Redaktion

Positive Kundenerlebnisse zahlen sich für Unternehmen aus

Unternehmen mit positiven Kundenerlebnissen generieren mehr Umsatz als jene mit weniger guten Kundenerfahrungen. Eine Studie belegt die verblüffend einfache Gleichung für Vertriebserfolg. 

Marken zu Topsellern machen

Markenführung Schwerpunkt

Der zunehmende Verdrängungswettbewerb macht es Unternehmen deutlich schwerer, Marken zu Wettbewerbern zu differenzieren. Umso wichtiger ist die richtige Markenpositionierung.

Was ist Viral Marketing?

Word-of-Mouth-Marketing Kompakt erklärt

Werbebotschaften, die sich alleine durch die Konsumenten wie ein Lauffeuer verbreiten, sind der Traum eines jeden Unternehmens. Beim Viral Marketing ist genau das möglich. Wir haben die Distributionsstrategie kompakt erklärt.

Was ist Moskito-Marketing?

Guerillamarketing Kompakt erklärt

Ein Insektenstich ist unangenehm, zahlreiche können sogar selbst große Opfer außer Gefecht setzen. Im Kampf gegen Big Player machen sich kleine und mittlere Unternehmen genau das zunutze. Wir haben Moskito-Marketing kompakt erklärt.

Mit Empfehlungsmarketing Neukunden gewinnen

Kundenakquise Schwerpunkt

Auch im Zeitalter der Digitalisierung ist das Empfehlungsmarketing der Königsweg zur Neukundengewinnung. Die Voraussetzung: Die Empfehlungsfrage ist fester Bestandteil des Kundenkontakts und wird aktiv genutzt, um Neukunden zu akquirieren.

Auf der Distributionswelle schwimmen

Gutes Storytelling und hochwertiger Content sind nutzlos, wenn die Aufmerksamkeit der Zielgruppe ausbleibt. Buzz-Marketing, die digitale Mund-zu-Mund-Propaganda, verspricht effektive Abhilfe.

Was Testimonials bewirken können

Testimonials können Werbebotschaften besonders glaubhaft transportieren und dadurch den Markenerfolg entscheidend fördern. Neben Prominenten eignen sich dazu auch Influencer oder die eigenen Mitarbeiter. 

Audio Branding wird immer wichtiger

Kurze Tonabfolgen genügen, um bei Menschen eine Assoziation hervorzurufen. Diese Aktivierung ist Ziel des Audio Branding, das zunehmend den Point of Sale erobert. Auch das kontaktlose Bezahlen könnte von auditiven Signalen profitieren.

Zeitschriftenartikel

Open Access 26.01.2024 | Originalarbeit

From Diverse Perspectives to Unified Strategies: European University Alliances and the Development of Adaptable Science Communication Concepts

Communicating scientific subjects to non-academic, non-specialist, or very young audiences using various event formats (lecture series, panel discussions, science slams, Children’s Universities, Citizen Universities, etc.) is a key aspect of …

10.01.2024

Developing a comprehensive service quality model for online to offline e-commerce platforms using a hybrid model

One of the impacts of the COVID pandemic has been to force people to find alternates sources for daily supplies, turning to online to offline (O2O) platforms. The service quality of the O2O platform naturally affects the satisfaction which in turn …

Open Access 08.01.2024 | Original paper

Studying the effectiveness of investments in hotel services using customer sentiment analysis

The main aim of the article is to assess investments in hotel services in Poland in 2018–2020. The assessment was carried out by examining the correlation between financial outlays in the hotel industry in powiats (counties) and voivodeships of …

02.12.2023

A mutual mean teacher framework for cross-domain aspect-based sentiment analysis

Aspect-based sentiment analysis is a fine-grained task that involves jointly extracting aspect terms and their corresponding sentiment polarities. However, due to the high cost of data labeling, obtaining annotated corpora for a specific target …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Study on Opportunities and Challenges of Fashion Products via Social Commerce Amongst Young Adults in Bangalore with Reference to Social Media Influencers

Social media is one of the big part of modern lifestyle. Statistics show that worldwide he has 4.62 billion social media users [9], which is about 58.4% of the world population. This indicates an increase in the use of social media platforms.

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Hey, Have You Heard About This?

This chapter discusses the value of online customer influences in creating value for the firms. This chapter introduces two metrics called customer influence effect (CIE) and customer influence value (CIV) to help measure and quantify customer …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Accessible Tourism: A Review of Recent Research Trends and Future Agenda

More than 15% of the world’s population consists of people with disabilities. They have difficulties experiencing tourism due to a lack of accessibility and adaptation of assistive resources. Architectural and communication barriers are obstacles …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Green Price and Product Strategy

The fusion of green marketing and entrepreneurship forms a foundational framework for achieving sustainability in business. This framework centers on the marketing mixMarketing mix, originally known as the 4 P’s (Price, Place, Promotion, Product) …

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