Skip to main content
main-content

Word-of-Mouth-Marketing

Aus der Redaktion

30.10.2017 | Word-of-Mouth-Marketing | Im Fokus | Onlineartikel

Social Commerce setzt neue Maßstäbe

Im Gegensatz zur Beratung im Geschäft verfolgen Freunde und Verwandte keine eigenen Interessen, wenn sie Produkte empfehlen. Dieses unabhängige Urteil prägt Konsumenten mehr denn je, weshalb der Trend in Richtung "Social Commerce" geht.

03.08.2017 | Word-of-Mouth-Marketing | Kommentar | Onlineartikel

Empfehlungen mit Social Media pushen

Die sozialen Medien sind der Inbegriff des Teilens. Virale Videos, Memes oder Geschichten füllen die persönlichen Chats auf Facebook, Whatsapp, Snapchat oder Instagram. Marketing- und Sales-Verantwortliche nutzen die Social Trends im Empfehlungsmarketing. Ein sinnvolles Engagement?  

27.07.2017 | Markenstrategie | Im Fokus | Onlineartikel

Influencer-Marketing bangt um Authentizität

Wenn Influencer zu profitorientiert vorgehen, schadet das nicht nur ihrer Glaubwürdigkeit, sondern auch den Werbepartnern. Wie Marketer auf der Social Media-Erfolgswelle bleiben.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2017 | Original Article | Ausgabe 1/2017

Customizing content for rural mobile phones: a study to understand the user needs of rural India

Mobile phones have initiated affordable, need-based and user-centric information services in rural India. Though rural India majorly comprises illiterate, semi-literate and literate population, they have access to mobile phones and are familiar …

31.10.2017 | Empirical article

A study of the relationships among sensory experience, emotion, and buying behavior in coffeehouse chains

Studies that simultaneously explore the effects of sensory experience on consumer emotions and behavior are rare. This paper builds a model of buying behavior based on sensory experience, 570 valid questionnaires were obtained from coffeehouse …

12.06.2017 | S.I. : Economics and innovation in international markets | Ausgabe 2/2017

The effect of service quality and innovation on word of mouth marketing success

Word of mouth (WOM) has become an important and influential source of information on consumer attitudes and buying behavior. It is also considered very important in service industries, because intangible products cannot be easily evaluated before …

29.04.2017 | Ausgabe 1/2017

The paradox of new venture legitimation within an entrepreneurial ecosystem

The current rise in research on entrepreneurial ecosystems notes that many questions are still unanswered. We, therefore, theorize about a unique paradox for entrepreneurs trying to establish legitimacy for their new ventures within and beyond an …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Nature and Dimensions of Knowledge Mobility for Competitive Advantage

Knowledge exchange generally leads to mutual benefits, but unintentional knowledge transfer may have negative consequences for the original knowledge owner. Knowledge loss may be caused by, e.g., key employees leaving, and if key knowledge assets …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Personalized Information Visualization of Online Product Reviews

This paper presents a new method for visualizing online product reviews considering customer profiles. Typically, product review data are unstructured and have no fixed format or structure. The review data can be used by customers and also an …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Social Commerce: Foundations, Social Marketing, and Advertising

Upon completion of this chapter, you will be able to: 1. Define social commerce and describe its roots and evolution. 2. Describe the scope, drivers, and content of the social commerce field. 3. Summarize the benefits and limitations of social …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Integrated Marketing Communications

Promotion Promotion is one of the four major elements of the marketing mixMarketing mix . Therefore, an integrated marketing communications (IMC) Integrated marketing communications strategy Strategy consisting of a combination of promotional …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Digitale Markenführung mit Display-Advertising

Wie setzen Sie Display Advertising effektiv für die digitale Markenführung ein? Auf welche Kennzahlen kommt es bei Planung, Einkauf, Optimierung und Bewertung an? Dieser Auszug aus dem Fachbuch „Brand Evolution - Moderne Markenführung im digitalen Zeitalter“ (Springer Gabler, 2017) gibt Antworten! Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise