Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2014 | Ausgabe 2/2014

Social Indicators Research 2/2014

Work Satisfaction of Chinese Employees: A Social Exchange and Gender-Based View

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 2/2014
Autoren:
Hang Yue Ngo, Sharon Foley, Ming Shuang Ji, Raymond Loi

Abstract

This study examines how perceptions of the work context affect the job and career satisfaction of Chinese employees. Perceived organizational support (POS), procedural justice, and gender bias against women are considered as antecedents. Gender is expected to moderate the relationships between these antecedents and the outcome variables. The results of hierarchical regression analysis on data from 591 Chinese employees indicated that POS and procedural justice are positively related to employees’ job and career satisfaction. Additionally, gender acts as a moderator in the relationship between POS and job satisfaction, and between gender bias against women and career satisfaction.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2014

Social Indicators Research 2/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise