Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

WTF? Detecting Students Who Are Conducting Inquiry Without Thinking Fastidiously

verfasst von : Michael Wixon, Ryan S. J. d. Baker, Janice D. Gobert, Jaclyn Ocumpaugh, Matthew Bachmann

Erschienen in: User Modeling, Adaptation, and Personalization

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In recent years, there has been increased interest and research on identifying the various ways that students can deviate from expected or desired patterns while using educational software. This includes research on gaming the system, player transformation, haphazard inquiry, and failure to use key features of the learning system. Detection of these sorts of behaviors has helped researchers to better understand these behaviors, thus allowing software designers to develop interventions that can remediate them and/or reduce their negative impacts on user outcomes. In this paper, we present a first detector of what we term WTF (“Without Thinking Fastidiously”) behavior, based on data from the Phase Change microworld in the Science ASSISTments environment. In WTF behavior, the student is interacting with the software, but their actions appear to have no relationship to the intended learning task. We discuss the detector development process, validate the detectors with human labels of the behavior, and discuss implications for understanding how and why students conduct inquiry without thinking fastidiously while learning in science inquiry microworlds.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
WTF? Detecting Students Who Are Conducting Inquiry Without Thinking Fastidiously
verfasst von
Michael Wixon
Ryan S. J. d. Baker
Janice D. Gobert
Jaclyn Ocumpaugh
Matthew Bachmann
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-31454-4_24

Neuer Inhalt