Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2013 | Ausgabe 1/2013

Social Indicators Research 1/2013

Zooming in on Life Events: Is Hedonic Adaptation Sensitive to the Temporal Distance from the Event?

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 1/2013
Autoren:
Ekaterina A. Uglanova, Ursula M. Staudinger

Abstract

This paper analyzed the effect of major positive and negative life events (marriage, divorce, birth of child, widowhood, and unemployment) on life satisfaction. For the first time, this study estimated the effects of life events not with a precision of 12 months but of 3 months. Specifically, two questions were addressed: (1) Does the precision of the temporal localization of the event (i.e., 12 or 3 months) affect the observed trajectories of life satisfaction, and (2) is the precision of the temporal localization more important for negative life events? As expected, results showed that the precision of temporal localization allows a clearer view on hedonic adaptation, in particular following negative life events.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2013

Social Indicators Research 1/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise