Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Analysis of China’s Beauty Brand Marketing Strategy and Sales Model

verfasst von : Yinglan Yao

Erschienen in: Proceedings of the 6th International Conference on Economic Management and Green Development

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The main reason why Chinese beauty brands have become so popular in recent years is due to e-commerce, such as live streaming, Kol promotion, and online shopping. It is well-known that e-commerce is of great help to Chinese beauty brands. The rise of internet celebrities and social media has given Chinese beauty brands a broad reach. So in recent years, China’s beauty products sales have qualitative changed. In contrast to the previous decade, Chinese beauty brands have made significant progress. This can not be separated from e-commerce can not be separated from the improvement of quality. This paper mainly introduces the marketing strategy of well-known beauty brands in China. Their primary way of marketing or e-commerce. The current strong competitiveness of each brand has a different way of marketing. Each brand has its unique advantages, as well as product innovation.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat (2020) The marketing strategy and success of the Perfect Diary. Media Forum 4, pp 1–4 (2020) The marketing strategy and success of the Perfect Diary. Media Forum 4, pp 1–4
Zurück zum Zitat Wang Z (2020) The influence of short videos marketing on female college students’ consumption. Econ Res 3(425):1–3 Wang Z (2020) The influence of short videos marketing on female college students’ consumption. Econ Res 3(425):1–3
Metadaten
Titel
Analysis of China’s Beauty Brand Marketing Strategy and Sales Model
verfasst von
Yinglan Yao
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7826-5_2

Premium Partner