Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

Integrated Marketing Communications: A Test for Different Levels of Strategic Consistency

verfasst von : Maria Angeles Navarro, Elena Delgado, Maria Sicilia

Erschienen in: Advances in Advertising Research (Vol. 1)

Verlag: Gabler

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Strategic Consistency appears to be one of the main criteria to follow when developing an integrated marketing communication campaign. However, there is a wide body of research which also suggests that incongruent information may be more effective that consistent information. Due to these contradictory points of view, the present study analyzes what is the most effective level of strategic consistency in an integrated communication campaign. For this purpose an experiment is designed in which the level of strategic consistency is manipulated. A total of 227 undergraduate students participated in the study and were randomly assigned to one of three different levels of strategic consistency (high, moderate, low). Advertising and sponsorship were the communication tools used in the experiment. Cognitive and affective responses obtained from the study suggest that a moderate level of strategic consistency is the most appropriate to improve the effectiveness of an IMC campaign.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Integrated Marketing Communications: A Test for Different Levels of Strategic Consistency
verfasst von
Maria Angeles Navarro
Elena Delgado
Maria Sicilia
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Gabler
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-8349-6006-1_1

Premium Partner