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Erschienen in: MTZ worldwide 9/2012

01.09.2012 | Cover Story

MTU HCCI Engine with Low Raw Emissions

verfasst von: Dr.-Ing. Christoph Teetz, Dr.-Ing. Dirk Bergmann, Dr.-Ing. Arne Schneemann, Dr.-Ing. Johannes Eichmeier

Erschienen in: MTZ worldwide | Ausgabe 9/2012

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Excerpt

The main challenge when developing off-highway engines is to keep emissions within the limits to apply in the future while maintaining low fuel consumption and low Co2 output. Homogeneous charge compression ignition or HCCI provides an alternative to complex exhaust after treatment systems. The predevelopment department of MTU Friedrichshafen worked with the institute of internal Combustion Engines at the Karlsruhe institute of Technology (KIT) to devise a research prototype for an industrial application which would allow semi-homogeneous combustion with controlled self-ignition over the full engine map. …

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Literatur
1.
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3.
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Zurück zum Zitat Herrmann, H.-O.; Herweg, R.; Karl, G.; Pfau, M.; Stelter, M.: Homogene Selbstzündung am Ottomotor – ein vielversprechendes Teillastbrennverfahren. 14. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2005 Herrmann, H.-O.; Herweg, R.; Karl, G.; Pfau, M.; Stelter, M.: Homogene Selbstzündung am Ottomotor – ein vielversprechendes Teillastbrennverfahren. 14. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2005
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Zurück zum Zitat Sauer, C.: Steuerung der ottomotorischen Selbstzündung. Dissertation, Stuttgart University, 2010 Sauer, C.: Steuerung der ottomotorischen Selbstzündung. Dissertation, Stuttgart University, 2010
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Zurück zum Zitat Otte, R.; Raatz, T.; Wintrich, T.: Homogene Dieselverbrennung – Herausforderung für System, Komponenten und Kraftstoff. In: MTZ 69 (2008) No. 12 Otte, R.; Raatz, T.; Wintrich, T.: Homogene Dieselverbrennung – Herausforderung für System, Komponenten und Kraftstoff. In: MTZ 69 (2008) No. 12
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Zurück zum Zitat Teetz, C.: Wie MTU künftige Emissionsrichtlinien meistert. In: MTZ Extra 100 Jahre MTU (2009), pp. 64 – 71 Teetz, C.: Wie MTU künftige Emissionsrichtlinien meistert. In: MTZ Extra 100 Jahre MTU (2009), pp. 64 – 71
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Zurück zum Zitat Johansson, B.: Homogeneous charge compression ignition: the future of IC engines. In: Int. J. Vehicle Design 44 (2007) No. 1/2, pp. 1 – 19 Johansson, B.: Homogeneous charge compression ignition: the future of IC engines. In: Int. J. Vehicle Design 44 (2007) No. 1/2, pp. 1 – 19
11.
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12.
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Metadaten
Titel
MTU HCCI Engine with Low Raw Emissions
verfasst von
Dr.-Ing. Christoph Teetz
Dr.-Ing. Dirk Bergmann
Dr.-Ing. Arne Schneemann
Dr.-Ing. Johannes Eichmeier
Publikationsdatum
01.09.2012
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
MTZ worldwide / Ausgabe 9/2012
Elektronische ISSN: 2192-9114
DOI
https://doi.org/10.1007/s38313-012-0208-4

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