Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

A note on measuring competition for FMCG markets

verfasst von : Univ.-Prof. Dr. Dr. h.c. Udo Wagner, Mag. Wolfgang Weitzl

Erschienen in: Handel in Theorie und Praxis

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Retailing in general as well as a number of different aspects of distribution are amongst Professor Möhlenbruch’s research areas (Möhlenbruch, 1994). This paper relates to his interest in assortment decisions and concentrates on fast moving consumer goods [FMCG] which represent product categories of particular importance for retailers. The very nature of this kind of goods permitted regular collection of sales data already in the sixties of the last century making these data accessible to management decision making and scientific research. Professor Ehrenberg was probably one of the first scholars who analyzed purchases of FMCG to a greater extent.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A note on measuring competition for FMCG markets
verfasst von
Univ.-Prof. Dr. Dr. h.c. Udo Wagner
Mag. Wolfgang Weitzl
Copyright-Jahr
2013
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-01986-0_8