Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

Designing the Personalized Nostalgic Emotion Value of a Product

verfasst von : Yu-Shan Tseng, Ming-Chyuan Ho

Erschienen in: Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Personalization and nostalgic emotion are both human-centered. Human memory and emotions are the core concerns of design. It is important for a designer to involve consumers in the design process at very begging and communicate with them to integrate their emotional factors into design. This study discusses how to apply nostalgic emotional design strategies to personalize a product, grasp consumers’ perception, and transform consumers’ past memories into personalized exclusive symbols. This study adopts the qualitative approach, generalizes relevant literatures, makes verification and evaluation through practical design examples, and proposes the following suggestions: (1) using personal experience as the cut-in point in design; (2) role-playing of " story telling " (consumer side) and "listening to stories" (designer side); (3) integrating various modalities into design of a product. This study aims at constructing a tentative model for nostalgic-emotional design.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Designing the Personalized Nostalgic Emotion Value of a Product
verfasst von
Yu-Shan Tseng
Ming-Chyuan Ho
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-21708-1_74

Neuer Inhalt