Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Delicious Learning Resources

Authors : Hend S. Al-Khalifa, Hugh C. Davis

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This paper presents a novel approach to semantic annotation of learning resources using a blend of folksonomy keywords and ontology-based semantic annotation. This approach attempts to match folksonomy terms (after normalization), from bookmarked resources saved in a bookmarking service such as del.icio.us, against terms in the ontology (which operates as a controlled vocabulary). The approach will provide an attribute-value relationship that is semantically rich and adds ‘intelligence’ to searche for learning resources in a specific subject domain.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Delicious Learning Resources
Authors
Hend S. Al-Khalifa
Hugh C. Davis
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_25