Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

E-learning and handicap: new trends for accessibility with model driven approach

Authors : Amina BOURAOUI, Mohamed JEMNI, Mohsen LAABIDI

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This paper exposes an approach to create accessible contents for e-learning objectives dedicated to handicapped persons. This preliminary study focuses on the proposition of a generic abstract meta-model that can be used to define specific models for different platforms and user configurations.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
E-learning and handicap: new trends for accessibility with model driven approach
Authors
Amina BOURAOUI
Mohamed JEMNI
Mohsen LAABIDI
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_78