Skip to main content
Top

2017 | OriginalPaper | Chapter

14. Flugzeugbremsen

Authors : Dipl.-Ing. Gerd Roloff, Burkard Ohly

Published in: Bremsenhandbuch

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Die Radbremse ist bei allen Flugzeugen, die mit hohen Geschwindigkeiten am Boden operieren, eines der am stärksten belasteten Bauteile und für die Sicherheit von großer Bedeutung.
Als sich vor mehr als 100 Jahren die ersten Flugzeuge in die Luft erhoben, waren Fahrwerke mit gebremsten Rädern allerdings noch unüblich. Einige Maschinen waren nicht einmal mit Rädern, sondern nur mit Kufen ausgerüstet.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 390 journals

from the following specialised fileds:

  • Automotive
  • Business IT + Informatics
  • Construction + Real Estate
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Mechanical Engineering + Materials





 

Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Flugzeugbremsen
Authors
Dipl.-Ing. Gerd Roloff
Burkard Ohly
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-15489-9_14