Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Chapter

Integrating PSS Design Methods with Systems for Customer Value Management and Customer Satisfaction Management

Authors : Amir Taabodi, Tomohiko Sakao

Published in: Functional Thinking for Value Creation

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Manufacturers today are increasingly focusing on services and concepts such as Product Service Systems (PSS) and Integrated Product Service Engineering (IPSE) have been getting more attention. On the other hand, there are various existing methods/systems in companies. Some aim at managing customer value or/and customer satisfaction. Based on some empirical results obtained from an attempt to design PSS at a manufacturer in Sweden Customer Received Value (CRV) is defined as an index to integrate Customer Value Management (CVM) and Customer Satisfaction Management (CSM). The results reveal the benefits of using PSS as an approach to manage CVM and CSM.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Integrating PSS Design Methods with Systems for Customer Value Management and Customer Satisfaction Management
Authors
Amir Taabodi
Tomohiko Sakao
Copyright Year
2011
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-19689-8_19

Premium Partner