Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Intelligent Testing using Fuzzy Logic

Applying Fuzzy Logic to examination of students

Authors : Syed Fahad, Allam Shah

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This paper is focused on using the Fuzzy Logic to determine the Human Proficiency in a particular knowledge domain using ‘Time’ to solve the questions and ‘Score’(the number of questions answered correctly) as possible metrics. The outcome of the paper would be a Intelligent examination System that would be used to judge the students for the subjects taught at the under graduate level at NED University of Engineering & Technology. Fuzzy Logic, Intelligent Testing, E-Learning.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Intelligent Testing using Fuzzy Logic
Authors
Syed Fahad
Allam Shah
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_17