Skip to main content
Top
Published in:
Cover of the book

2015 | OriginalPaper | Chapter

Literature analysis

Author : Stefanie Weiß

Published in: Determinants of Private Label Attitude

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

To answer the research questions outlined in chapter 1, chapter 2 is concerned with identifying psychographic antecedents with a potential influence on consumers’ attitudes towards private label brands. After introducing the definitions of central terms and underlying theories, a critical assessment of available literature is followed by a discussion about the shortcomings of demographics in predicting PLB attitude as well as the reasons for selecting psychographics as the antecedents of choice.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Literature analysis
Author
Stefanie Weiß
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-08672-5_2