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Published in: Zeitschrift für Management 4/2008

01-12-2008 | Fachbeitrag

Öffentlichkeitsorientierung in der Ernährungswirtschaft: Eine empirische Studie zum Umgang mit kritischen Anspruchsgruppen

Authors: Friederike Albersmeier, M. Sc., Prof. Dr. Achim Spiller, Katrin Jäckel, M. Sc.

Published in: Zeitschrift für Management | Issue 4/2008

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Summary

Corporate social responsibility has been an area of economic research for a long time. The contribution presented here empirically deals with this issue. The German agribusiness is analysed, given their relative lack of experience with opposing groups. The objective is to analyse the level of corporate sensitivity towards public demands. The study reveals general weaknesses of the agribusiness sector with regard to its responsiveness towards vigilant stakeholders. Taking into consideration the growing relevance of this group, the necessity for a professional management of public issues will further increase. The concept of public orientation offers a starting point for this purpose.

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Footnotes
1
Vgl. Harrison/Freeman (1999), S. 479.
 
2
Vgl. Frederick (1994); Carroll (1999); Smith (2003).
 
3
Vgl. Haedrich/Kreilkamp (1983); Haedrich et al. (1995); Grunig/Hunt (1984); Grunig et al. (1996); Bentele/Rutsch (2001); Röttger (2001); Schulz (2001); Zühlsdorf (2002).
 
4
Vgl. Deutscher Bauernverband (2007), S.12f.
 
5
Vgl. Waskow/Rehaag (2004), S. 4; Feindt et al. (2004), S. 12.
 
6
Vgl. Habermas (1983).
 
7
Vgl. Saiia/Cyphert (2003); Crane/Matten (2007).
 
8
Vgl. Freeman (2004); Beschorner/Osmers (2005), S. 88ff.
 
9
Vgl. Ansoff (1976).
 
10
Vgl. Kotler (1971, 1988).
 
11
Vgl. Coates et al. (1986); Röttger (1997, 2001); Zühlsdorf (2002).
 
12
Vgl. Narver/Slater (1990); Deshpandé/Farley (2004).
 
13
Vgl. Garcia de Madariaga/Valor (2007).
 
14
Vgl. Kohli/Jaworski (1990), S. 6; Narver/Slater (1990); Slater/Narver (1998).
 
15
Vgl. Slater/Narver (1995); Avlonitis/Gounaris (1999), S. 100.
 
16
Vgl. Langerak (2003), S. 96.
 
17
Vgl. Dyllick (1990), 18 f.
 
18
Vgl. Berg (2003), S. 12; Welcomer et al. (2003), S. 49.
 
19
Vgl. Eisenegger/Vonwil (2004), S. 80.
 
20
Vgl. Zühlsdorf (2002).
 
21
Vgl. Avenarius (2000), S. 19.
 
22
Vgl. Tucker/Melewar (2005).
 
23
Vgl. Goldsmith et al. (2000).
 
24
Vgl. Schein (1995), S. 192.
 
25
Vgl. Beckert/Eckert (2004), S. 131ff.
 
26
Vgl. Rieth/Göbel (2005).
 
27
Vgl. Schneidewind (1998), S. 260; Morley (1998).
 
28
Vgl. Avenarius (2000), S. 298f.
 
29
Vgl. Zerfaß (2004), S. 4 ff.
 
30
Vgl. Röttger (1997); Zühlsdorf (2002).
 
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Metadata
Title
Öffentlichkeitsorientierung in der Ernährungswirtschaft: Eine empirische Studie zum Umgang mit kritischen Anspruchsgruppen
Authors
Friederike Albersmeier, M. Sc.
Prof. Dr. Achim Spiller
Katrin Jäckel, M. Sc.
Publication date
01-12-2008
Publisher
SP Gabler Verlag
Published in
Zeitschrift für Management / Issue 4/2008
Print ISSN: 1861-4264
Electronic ISSN: 1865-9012
DOI
https://doi.org/10.1007/s12354-008-0049-x

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