Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Our experiences in teaching of digital logic

Authors : Krystyna Maria Noga, Marcin Radwanski

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This paper contains some examples of using Multisim in teaching of digital logic and describes an Internet website containing didactic materials created in the Department of Ship Automation at Gdynia Maritime University. Use of simulation software in education is one of modern training methods. The Multisim 8 software is an easy to use instrument, enabling designing and simulation of electric, electronic or digital circuits and programmable logic devices. Multisim provides large amount of component’s database, schematic entry, VHDL/Verilog design entry and simulation.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Our experiences in teaching of digital logic
Authors
Krystyna Maria Noga
Marcin Radwanski
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_41