Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Chapter

Task Performance vs. Learning Outcomes: A Study of a Tangible User Interface in the Classroom

Authors : Son Do-Lenh, Patrick Jermann, Sébastien Cuendet, Guillaume Zufferey, Pierre Dillenbourg

Published in: Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Tangible User Interfaces (TUIs) offer the potential to facilitate collaborative learning in new ways. This paper presents an empirical study that investigated the effects of a TUI in a classroom setting on task performance and learning outcomes. In the tangible condition, apprentices worked together around an interactive tabletop warehouse simulation using tangible inputs. In the paper condition, they performed the same activity with only paper and pens. Results showed that the tangible condition resulted in better task performance (more alternative solutions explored and better final solution) but did not affect learning outcomes, i.e. understanding of important concepts and applying them to a problem-solving question. We discuss reasons for this in terms of task structure and type, nature of tangible user interfaces and effective interaction requirements.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Task Performance vs. Learning Outcomes: A Study of a Tangible User Interface in the Classroom
Authors
Son Do-Lenh
Patrick Jermann
Sébastien Cuendet
Guillaume Zufferey
Pierre Dillenbourg
Copyright Year
2010
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-16020-2_6

Premium Partner