Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

The Advertising Effectiveness of Different Levels of Humor and Warmth and the Moderating Role of Affect Intensity

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

The responses to three different levels of warmth and three different levels of humor are investigated as well as the moderating role of affect intensity (AI). In general, high levels of humour and warmth seem to be more effective, and generate significantly more positive responses in high than in low AI-respondents.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
The Advertising Effectiveness of Different Levels of Humor and Warmth and the Moderating Role of Affect Intensity
Authors
Patrick De Pelsmacker
Maggie Geuens
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-13084-2_2