Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Chapter

The User Experience of Interactive Digital Storytelling: Theory and Measurement

Authors : Christian Roth, Peter Vorderer, Christoph Klimmt, Ivar E. Vermeulen

Published in: Interactive Storytelling

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This workshop has been dedicated to discussing the user experience of Interactive Digital Stories (IDS) and the empirical measurement of it. Although technology development has made substantial progress, theory and empirical studies on the user perspective have not received much attention in the community so far. The workshop has introduced a measurement toolkit for testing user experiences of IDS software, gives hand-on insight and stimulates discussion on conceptual as well as methodological issues in user-focused research on IDS.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
The User Experience of Interactive Digital Storytelling: Theory and Measurement
Authors
Christian Roth
Peter Vorderer
Christoph Klimmt
Ivar E. Vermeulen
Copyright Year
2011
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-25289-1_50

Premium Partner