Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Tutor: A web-based educational platform for university studies

Authors : Roberto F. Arroyo, Miguel J. Hornos, Pilar Fernández Sánchez

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This paper presents Tutor, a web-based educational support system for university-related teaching, learning and academic data management. It explains the most relevant aspects of its design (e.g. underlying role-based model and architecture) and the main operations that each type of user can perform in the system. It also analyzes the answers given to the questionnaire completed by the students in order to discover what they thought of the system.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Tutor: A web-based educational platform for university studies
Authors
Roberto F. Arroyo
Miguel J. Hornos
Pilar Fernández Sánchez
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_55