Skip to main content
Top
Published in:

2017 | OriginalPaper | Chapter

1. Vorteile von Feedback und Resonanz im Unternehmen

Authors : Daniel Goetz, Eike Reinhardt

Published in: Führung: Feedback auf Augenhöhe

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Feedbackgeben ist ein Prozess, in den Geber und Nehmer gleichermaßen eingebunden sind. Machen Sie sich bewusst, dass – wie bei jedem kommunikativen Akt – der Feedbacknehmer ebenso daran beteiligt ist wie der Feedbackgeber. Sinnbildlich gesprochen ist es eher ein Akt des Geschenkeüberreichens und weniger ein simples Zustellen eines Pakets. Die gute Nachricht ist: Sie als Feedbackgeber können erheblich dazu beitragen, dass der Feedbacknehmer dies ebenso sieht.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Metadata
Title
Vorteile von Feedback und Resonanz im Unternehmen
Authors
Daniel Goetz
Eike Reinhardt
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-15731-9_1

Premium Partner