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Forschung im Ingenieurwesen

Issue 4/2021

Content (26 Articles)

Open Access Originalarbeiten/Originals

Aufbau eines Vorgehensmodells zur Analyse von Haft-Gleit-Übergängen trockenlaufender Friktionspaarungen

Rüdiger Fehrenbacher, Katharina Bause, Sascha Ott, Albert Albers

Open Access Originalarbeiten/Originals

Analytical modeling and dimensionless characteristics of open wet clutches in consideration of gravity

Robin Leister, Amir F. Najafi, Jochen Kriegseis, Bettina Frohnapfel, Davide Gatti

Open Access Originalarbeiten/Originals

Einfluss von Vorschädigung auf das Reibungsverhalten nasslaufender Lamellenkupplungen im Dauerschaltbetrieb

Thomas Schneider, Katharina Völkel, Hermann Pflaum, Karsten Stahl

Open Access Originalarbeiten/Originals

Gezielte Variation des Beanspruchungskollektivs zur Verbesserung des Einlaufverhaltens im Trockenlauf

Thomas Klotz, Katharina Bause, Sascha Ott, Albert Albers

Originalarbeiten/Originals

Experimental characterization and modeling of dry clutch wear with emphasis on fading effect

Matija Hoić, Branimir Škugor, Alen Miklik, Joško Deur, Andreas Tissot

Open Access Originalarbeiten/Originals

Einlaufverhalten nasslaufender Lamellenkupplungen im Schlupfbetrieb

Katharina Völkel, Hermann Pflaum, Karsten Stahl

Originalarbeiten/Originals

Adaptation of a wet clutch torque model in electrified drivelines

Georg Göppert

Open Access Originalarbeiten/Originals

Real-time temperature calculation and temperature prediction of wet multi-plate clutches

D. Groetsch, K. Voelkel, H. Pflaum, K. Stahl

Open Access Originalarbeiten/Originals

Identifikation von Fahrertypen im Kontext des automatisierten Fahrens

Jan Schlüter, Marco Hellmann, Johannes Weyer

Originalarbeiten/Originals

Enhanced test strategy of pitch bearing based on detailed motion profile

Wooyong Song, K. A. Karikari-Boateng

Open Access Originalarbeiten/Originals

Subjektive Sicherheit zur Steigerung der Akzeptanz des automatisierten und vernetzten Fahrens

Uwe Drewitz, Marc Wilbrink, Michael Oehl, Meike Jipp, Klas Ihme

Erratum

Erratum zu: Subjektive Sicherheit zur Steigerung der Akzeptanz des automatisierten und vernetzten Fahrens

Uwe Drewitz, Marc Wilbrink, Michael Oehl, Meike Jipp, Klas Ihme

Open Access Übersichtsarbeiten/Review articles

Comparative study of a simulative bearing design with an experimentally determined data of a prototype bearing

Margarita Mármol Fernández, Lukas Rüth, Bernd Sauer

Open Access Originalarbeiten/Originals

Experimental investigations of spontaneous damage to wet multi-plate clutches with carbon friction linings

D. Groetsch, U. Stockinger, T. Schneider, F. Reiner, K. Voelkel, H. Pflaum, K. Stahl

Open Access Originalarbeiten/Originals

Improved design criterion for frictionally engaged contacts in overrunning clutches

Nadine Nagler, Armin Lohrengel

Open Access Originalarbeiten/Originals

Analyse der Kolbengruppenreibung und -schmierung von Ottomotoren – Die Bedeutung des Ölabstreifrings

Julian Schäffer, Georg Wachtmeister

Open Access Originalarbeiten/Originals

Experimentelle Untersuchungen an feststoffgeschmierten Wälzlagern im Hochvakuum

M. Werner, S. Emrich, B. Sauer, M. Kopnarski, S. Thielen

Open Access Originalarbeiten/Originals

Verkürzte Lebensdauertests von Zahnradgetrieben unter Lastkollektivbeanspruchung

Michael Hein, Thomas Tobie, Karsten Stahl

Open Access Originalarbeiten/Originals

Classification of two-phase flow patterns using multifractal analysis of pressure oscillations

R. Mosdorf, G. Litak, G. Górski, J. Augustyniak, I. Zaborowska

Open Access Originalarbeiten/Originals

Fracture analysis of fisheye failures in the tooth root fillet of high-strength gears made out of ultra-clean gear steels

D. Fuchs, S. Rommel, T. Tobie, K. Stahl

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