Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Application of Meet-Distributive Lattices for Assessing Students Knowledge

Authors : S. Encheva, S. Tumin

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

—The goal of this paper is to develop a theoretical framework for assessment of learners’ level of mastering of lower and upper concepts. The presented work involves the theory of knowledge spaces, distributive lattices and nested line diagrams. Application of distributive lattices in the framework facilitates avoidance of answer combinations that do not contain both lower concepts and related to them upper concepts.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Application of Meet-Distributive Lattices for Assessing Students Knowledge
Authors
S. Encheva
S. Tumin
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_64