Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

20. Automotive Business Model

Author : Bernd W. Wirtz

Published in: Business Model Management

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

The Wolfsburg-based Volkswagen Group is Europe’s largest automobile manufacturer and one of the leading carmakers worldwide (Volkswagen AG 2019b). Today, the corporation’s portfolio consists of 12 brands: Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Scania, MAN, and various service companies, particularly in the sectors financial and insurance service sectors. Nowadays, the Volkswagen Group offers its vehicles in more than 153 countries (Volkswagen AG 2019d).

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Footnotes
1
See also for the following chapter Wirtz (2010a, 2018a, 2019a).
 
Literature
go back to reference Marschner, K. (2004). Wettbewerbsanalyse in der Automobilindustrie. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag.CrossRef Marschner, K. (2004). Wettbewerbsanalyse in der Automobilindustrie. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2010a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (1st ed.). Wiesbaden: Gabler. Wirtz, B. W. (2010a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (1st ed.). Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Wirtz, B. W. (2011). Business model management: Design – instruments – success factors. Wiesbaden: Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2011). Business model management: Design – instruments – success factors. Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2018a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (4th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2018a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (4th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2018b). Electronic business (6th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2018b). Electronic business (6th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2019a). Digital business models: Concepts, models, and the alphabet case study. Progress in IS. Cham: Springer.CrossRef Wirtz, B. W. (2019a). Digital business models: Concepts, models, and the alphabet case study. Progress in IS. Cham: Springer.CrossRef
Metadata
Title
Automotive Business Model
Author
Bernd W. Wirtz
Copyright Year
2020
Publisher
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-48017-2_20