Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

21. Media Business Model

Author : Bernd W. Wirtz

Published in: Business Model Management

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

The FOX Corporation is a spin-off of the 21st Century Fox formerly known as News Corporation (News Corp.) and still one of the world’s largest media conglomerates. The internationally active company employs approximately 55,000 people and is listed on the New York, London, and Australian stock exchanges (see in the following (Wirtz 2013d)). Rupert Murdoch, the founder, chairman, and chief executive officer of FOX Corporation, started his career in the newspaper industry. He created a business empire worth billions by expanding business fields and applying a targeted internationalization strategy.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Footnotes
1
See also for the following chapter Wirtz (2010a, 2018a, 2019a).
 
Literature
go back to reference Wirtz, B. W. (2010a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (1st ed.). Wiesbaden: Gabler. Wirtz, B. W. (2010a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (1st ed.). Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Wirtz, B. W. (2011). Business model management: Design – instruments – success factors. Wiesbaden: Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2011). Business model management: Design – instruments – success factors. Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2013b). Medien- und Internetmanagement (8th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2013b). Medien- und Internetmanagement (8th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2013d). Übungsbuch Medien- und Internetmanagement: Fallstudien – Aufgaben – Lösungen. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2013d). Übungsbuch Medien- und Internetmanagement: Fallstudien – Aufgaben – Lösungen. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2018a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (4th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Wirtz, B. W. (2018a). Business model management: Design – Instrumente – Erfolgsfaktoren von Geschäftsmodellen (4th ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2019a). Digital business models: Concepts, models, and the alphabet case study. Progress in IS. Cham: Springer.CrossRef Wirtz, B. W. (2019a). Digital business models: Concepts, models, and the alphabet case study. Progress in IS. Cham: Springer.CrossRef
go back to reference Wirtz, B. W. (2019b). Medien- und Internetmanagement (10th ed.). Wiesbaden: Gabler. Wirtz, B. W. (2019b). Medien- und Internetmanagement (10th ed.). Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Wirtz, B. W., & Elsäßer, M. (2012). Social media: Erscheinungsformen, Nutzung und Internationale Entwicklungen. Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 41(6), 288–294.CrossRef Wirtz, B. W., & Elsäßer, M. (2012). Social media: Erscheinungsformen, Nutzung und Internationale Entwicklungen. Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 41(6), 288–294.CrossRef
Metadata
Title
Media Business Model
Author
Bernd W. Wirtz
Copyright Year
2020
Publisher
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-48017-2_21