Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Chapter

19. Diet Products

Author : Arthur Asa Berger

Published in: Perspectives on Everyday Life

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

This chapter begins with a discussion of a major social problem in the United States—obesity. It then offers some statistics about the size of the diet industry—dieting being an attempt made by many obese and overweight people to lose weight. This is followed by a discussion of dieting and some psychological afflictions relating to food, which concludes with a suggestion that Sisyphus is the model for dieters, who are generally condemned to lose weight and then gain it back again over and over again.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Diet Products
Author
Arthur Asa Berger
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-99795-7_19