Skip to main content
Top

2012 | OriginalPaper | Chapter

8. How School Trips Modify the Pupils’ Representation of Space

Author : Katarzyna Bogacz

Published in: Maps for the Future

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

A research project studies the modalities of spatial learning. The objective was to understand if the experience of school trips modifies the children’s spatial representations. The research was carried out with 192 pupils in Lyon (France) and Cracow (Poland). In order to examine the children’s spatial representations, mental maps were used. In this method, the geographical approach places the lived-in space in the centre of preoccupations. The research postulated that the connection to reality is inseparable from the filter of the representations. Through experiences, the individual constructs an interior model of his or her environment. This paper reports specifically on the results of a sample study in Poland.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Bailly A (1985) La région: de la territorialité vécue aux mythes collectifs. In: Lajugie J (ed) Région et aménagement territoire. Brière, Bordeaux Bailly A (1985) La région: de la territorialité vécue aux mythes collectifs. In: Lajugie J (ed) Région et aménagement territoire. Brière, Bordeaux
go back to reference Berdoulay V (1988) Des mots et des lieux. Editions du Centre national de la Recherche Scientifique, Paris Berdoulay V (1988) Des mots et des lieux. Editions du Centre national de la Recherche Scientifique, Paris
go back to reference Di Méo G (1991) L’Homme, la Société, l’Espace. Anthropos, Paris Di Méo G (1991) L’Homme, la Société, l’Espace. Anthropos, Paris
go back to reference Giolitto P (1978) Classes de nature. Casterman, Paris Giolitto P (1978) Classes de nature. Casterman, Paris
go back to reference Gumuchian H (1988) De l’espace au territoire, représentations spatiales et aménagement. Université Joseph Fournier, Grenoble Gumuchian H (1988) De l’espace au territoire, représentations spatiales et aménagement. Université Joseph Fournier, Grenoble
go back to reference Lévy J, Lussault M (eds) (2003) Dictionnaire de la géographie et de l’espace des sociétés. Belin, Paris Lévy J, Lussault M (eds) (2003) Dictionnaire de la géographie et de l’espace des sociétés. Belin, Paris
go back to reference Lynch K (1998) L’image de la Cité. Dunod, Paris Lynch K (1998) L’image de la Cité. Dunod, Paris
Metadata
Title
How School Trips Modify the Pupils’ Representation of Space
Author
Katarzyna Bogacz
Copyright Year
2012
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-19522-8_8

Premium Partner