Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Chapter

Is Proactive Cannibalization a Profitable Strategy? Preliminary Results and Implications for Future Research

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Whether it is between products within the same branded product line (see Seitz 2012), between different branded product lines/inter brands (within the same portfolio) (see Financial Express 2010) or different product categories under the phenomenon of convergence (see Worthen and Sherr 2012) or from offline to online (see Nuttall 2008), fear of cannibalization is high among marketing managers especially in changing market conditions.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Is Proactive Cannibalization a Profitable Strategy? Preliminary Results and Implications for Future Research
Author
Laurent Tournois
Copyright Year
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_255