Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

Learning Two-Dimensional Physics and Mathematics through their Applications in Robotic Manipulators

Authors : M. Ali Yousuf, V. Cueva de la Hernández, R. Montúfar Chaveznava

Published in: Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education

Publisher: Springer Netherlands

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

We present our experiences with the use of parallel robotic manipulators in the learning of mathematics at high school and beginning undergraduate level. The appreciation of the applications of mathematics developed in this process helps students in all the basic courses taught at this level including physics, mathematics, statics & dynamics, etc.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Learning Two-Dimensional Physics and Mathematics through their Applications in Robotic Manipulators
Authors
M. Ali Yousuf
V. Cueva de la Hernández
R. Montúfar Chaveznava
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6262-9_47