Skip to main content
Top

2022 | OriginalPaper | Chapter

Presenting OTC Drugs on Digital Signage – Effects on the Perceived Purchase Risk

Authors : Semra Ersöz, Hendrik Schröder

Published in: Smart Services

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Digital displays can replace product shelves, and show products enlarged and featured with videos and informative graphics and images. In this empirical study, the extent of perceived purchase risk in pharmacies is investigated for digital and conventional presentation. Nearly 800 pharmacy customers were surveyed in five German pharmacies after purchasing OTC drugs. Besides the overall risk perception, six distinct risk types were analysed: performance, physical, psychological, financial, social, and privacy risk.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Sales Excellence

Sales Excellence widmet sich lösungs- und anwendungsorientierten Konzepten, beleuchtet Entwicklungen und bietet Informationen zu Chancen und Herausforderungen im Vertrieb der Gegenwart und Zukunft. Jetzt kostenlos testen!

Show more products
Metadata
Title
Presenting OTC Drugs on Digital Signage – Effects on the Perceived Purchase Risk
Authors
Semra Ersöz
Hendrik Schröder
Copyright Year
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-37384-9_21