Skip to main content
Top
Published in: Building Simulation 12/2022

26-08-2022 | Research Article

The effect of classroom wall color on learning performance: A virtual reality experiment

Authors: Chao Liu, Yalin Zhang, Limei Sun, Weijun Gao, Qiuyun Zang, Jiaxin Li

Published in: Building Simulation | Issue 12/2022

Log in

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
The effect of classroom wall color on learning performance: A virtual reality experiment
Authors
Chao Liu
Yalin Zhang
Limei Sun
Weijun Gao
Qiuyun Zang
Jiaxin Li
Publication date
26-08-2022
Publisher
Tsinghua University Press
Published in
Building Simulation / Issue 12/2022
Print ISSN: 1996-3599
Electronic ISSN: 1996-8744
DOI
https://doi.org/10.1007/s12273-022-0923-y

Other articles of this Issue 12/2022

Building Simulation 12/2022 Go to the issue