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2019 | OriginalPaper | Chapter

3. These 3: Sharing Economy

Author : Martin Pätzold

Published in: Neue Wettbewerbspolitik im 21. Jahrhundert

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

Die Digitalisierung hat in wirtschaftlicher Hinsicht erhebliche Auswirkungen auf unser Konsumverhalten. Dabei kommt es nicht nur zu einer Verschiebung der Vertriebskanäle ins Digitale, sondern auch zu einem Umdenken hinsichtlich der rechtlichen Zuordnung zwischen Produkt und Endabnehmer. Daraus leitet sich folgende These drei ab.

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Footnotes
1
Vgl. Belk, Russel (2014): You are what you can access: Sharing and collaborative consumption online. Journal of Business Research, 67, 1599.
 
Literature
go back to reference Albinsson, P., & Perera, B. Y. (Hrsg.). (2018). The rise of the sharing economy: Exploring the challenges and opportunities of collaborative consumption. Westport: Greenwood Publishing. Albinsson, P., & Perera, B. Y. (Hrsg.). (2018). The rise of the sharing economy: Exploring the challenges and opportunities of collaborative consumption. Westport: Greenwood Publishing.
go back to reference Chase, R. (2015). Peers Inc: How people and platforms are inventing the collaborative economy and reinventing capitalism. Grand Haven: Brilliance Publishing. Chase, R. (2015). Peers Inc: How people and platforms are inventing the collaborative economy and reinventing capitalism. Grand Haven: Brilliance Publishing.
go back to reference Stone, B. (2017). Die Sharing-Economy. Teile und herrsche. Wie Uber und AirBnB ganze Industrien umkrempeln. Kulmbach: Plassen. Stone, B. (2017). Die Sharing-Economy. Teile und herrsche. Wie Uber und AirBnB ganze Industrien umkrempeln. Kulmbach: Plassen.
go back to reference Sundararajan, A. (2017). The sharing economy: The end of employment and the rise of crowd-based capitalism. Cambridge: MIT Press. Sundararajan, A. (2017). The sharing economy: The end of employment and the rise of crowd-based capitalism. Cambridge: MIT Press.
Metadata
Title
These 3: Sharing Economy
Author
Martin Pätzold
Copyright Year
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-27620-1_3