Skip to main content
Top
Published in:
Cover of the book

2018 | OriginalPaper | Chapter

Unternehmen in der Gesellschaft

Authors : Holger Backhaus-Maul, Martin Kunze, Stefan Nährlich

Published in: Gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen in Deutschland

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

The changing role of companies in society and their increasing responsibility are accompanied by profound societal changes. Simultaneously these aspects penetrate the economy, politics and society. The textbook at hand analyzes the topic of corporate responsibility from different political, professional and scientific viewpoints through three interconnected perspectives:sociopolitical and regulative frameworks,research perspectives in social and economic sciences andconcrete fields of action.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Unternehmen in der Gesellschaft
Authors
Holger Backhaus-Maul
Martin Kunze
Stefan Nährlich
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-02585-4_1